Förderverein für krebskranke Kinder Tübingen e.V.

De Förderverein für krebskranke Kinder Tübingen biedt steun aan zieke kinderen en hun families.
De Förderverein für krebskranke Kinder Tübingen is een erkende non-profitorganisatie die al meer dan 35 jaar kinderen met kanker en hun families ondersteunt. Tijdens de moeilijke en stressvolle tijd van de behandeling van het kind en in de tijd nadat de behandeling is afgerond, wil de ondersteuningsvereniging gezinnen moed, hulp en hoop geven:
  • in het ouder- en gezinshuis, waar ouders tijdens de klinische therapie van de kinderen kunnen wonen en een "tijdelijk thuis" vinden
  • door psychosociale ondersteuning te bieden aan gezinnen tijdens de therapie, in palliatieve situaties en in de periode na de therapie met georganiseerde vrijetijdsactiviteiten voor patiënten, hun ouders en broers en zussen of voor weesouders
  • door het financieren van stafposities, financiële steun voor onderzoek en een breed scala aan ondersteunende diensten voor patiënten en hun ouders op de afdelingen

Wil jij ook helpen?

Je donatie komt aan!

Steun de proWIN stichting met je eigen donatie en stimuleer sociale projecten voor kinderen en jongeren.
Doneer nu
Gabi Winter, Curator