Deutscher Kinderschutzbund Ortsverband Saarbrücken e.V.

De Child Protection Association werkt onder het motto "Samen voor de toekomst van alle kinderen" als belangenbehartiger voor kinderen.

2019: "Geef vreugde - vervul kerstwensen"

De Duitse kinderbeschermingsvereniging Saarbrücken e. V. organiseert de grote wensboomactie sinds 2002.

Met Kerstmis vervult de vereniging de hartenwensen van kinderen die niet aan de zonnige kant van het leven staan. Ze wonen in of worden verzorgd in kindertehuizen of andere sociale instellingen in de regio Saarbrücken. Aan een prachtig versierde kerstboom hangen de verlanglijstjes van vele hulpbehoevende kinderen. Bezoekers kunnen de kerstwensen van deze kinderen vervullen of een deel van het bedrag doneren. Dankzij deze actie kunnen we elk jaar tot 700 kinderwensen vervullen.

2013

Financiële steun voor het project "Hulp voor ouders en kinderen in crisissituaties". Dit is een adviesdienst die wordt aangeboden door de lokale vereniging voor kinderbescherming van Saarbrücken.

2011

Kinderen en jongeren moeten betrokken worden bij alle beslissingen, plannen en maatregelen die hen aangaan.

Wil jij ook helpen?

Je donatie komt aan!

Steun de proWIN stichting met je eigen donatie en stimuleer sociale projecten voor kinderen en jongeren.
Doneer nu
Gabi Winter, Curator