RADIO SALÜ Wir helfen e.V.

Al 20 jaar lang zet het Saarlandse radiostation Radio Salü zich met zijn vereniging RADIO SALÜ Wir helfen e.V. onvermoeibaar in voor kinderen en jongeren in nood.
Met de geldinzamelingsactie "Sternenregen", die sinds 2004 jaarlijks wordt georganiseerd, heeft de vereniging een indrukwekkende 5,385 miljoen euro aan donaties kunnen inzamelen en doorgeven. Dit geld werd rechtstreeks verdeeld onder behoeftige gezinnen in het Saarland om kinderen in precaire levensomstandigheden een betere toekomst te geven.
Volgens een recent onderzoek van de Bertelsmann Stiftung loopt één op de vier kinderen en één op de vijf jongvolwassenen in Duitsland het risico om in armoede te leven. De gevolgen zijn vaak verwoestend: zelfs als kind lijden veel van de getroffenen al aan depressies, slaapstoornissen en andere gezondheidsproblemen. Vooral alleenstaande ouders en gezinnen met meerdere kinderen worden zwaar getroffen.
De proWIN stichting steunt dit belangrijke werk. Op 22 december 2023 overhandigde de stichting een donatiecheque van 25.000 euro aan de actie "Sternenregen". Deze donatie maakt deel uit van een indrukwekkend totaal van 323.701 euro dat in 2023 onder het motto "We zijn er voor elkaar. Elke donatie telt!" werd ingezameld. Minister-president Anke Rehlinger trad op als beschermvrouwe van de actie.
Een belangrijk onderdeel van actie “Sternenregen” is de samenwerking met de kerkelijke welzijnsorganisaties Caritas en Diakonie. Deze organisaties zorgen ervoor dat de ontvangen donaties zonder aftrek en volledig worden doorgegeven aan gezinnen in nood. Elke afzonderlijke noodzaak wordt individueel beoordeeld en de betrokken gezinnen krijgen langdurige steun.
Van half februari tot december 2023 vestigde RADIO SALÜ met talrijke radiospots en redactionele bijdragen de aandacht op de noodsituatie in het Saarland. Getroffen gezinnen konden hun verhaal kwijt, waardoor direct inzicht ontstond in de uitdagingen waar deze gezinnen mee te maken hebben.
De proWIN stichting is trots om deel uit te maken van dit geweldige initiatief en de inzet voor kansarme kinderen en hun families in Saarland te ondersteunen. De donatie van 25.000 euro is een bijdrage om ervoor te zorgen dat de dringend noodzakelijke hulp kan worden voortgezet. Door deze steun kunnen kinderen en jongeren die getroffen zijn door armoede, betere toekomstperspectieven krijgen.

Meer informatie

Ga voor meer informatie over de inzamelingsactie "Sternenregen" en het werk van RADIO SALÜ Wir helfen e.V. naar www.salue.de. Hier vindt u ook informatie over hoe de donaties worden gebruikt, over de centra voor sociale begeleiding en schuldhulpverlening in het Saarland en over andere donateurs en inzamelingsacties.

Wil jij ook helpen?

Je donatie komt aan!

Steun de proWIN stichting met je eigen donatie en stimuleer sociale projecten voor kinderen en jongeren.
Doneer nu
Gabi Winter, Curator