LOOP Kinderhilfe e.V.

LOOP Kinderhilfe is een kinderhulporganisatie die kinderen een veilig thuis wil bieden.

2019: Urban Gardening

In het kader van het project 'Urban MönchenGardening' in Villa Humboldt worden negen kinderen en jongeren in Mönchengladbach begeleid in een intramurale instelling. De kinderen, van twaalf jaar en ouder, hebben tot nu toe weinig liefde en waardering in hun leven ervaren. LOOP geeft deze jongeren een nieuw, veilig thuis.

Het bijzondere aan dit project is dat het kinder- en jeugdzorg combineert met stadstuinieren. De kinderen en jongeren verzorgen hun eigen stadstuin en nemen verantwoordelijkheid onder deskundige pedagogische begeleiding.

2018: Jeugdzorg

LOOP werkt sinds 2009 als een erkende aanbieder van onafhankelijke jeugdzorg in verschillende steden en regio's in NRW, Sleeswijk-Holstein, Hamburg en Berlijn. LOOP is betrokken bij de planning en implementatie van flexibele en geïndividualiseerde jeugdhulpmaatregelen voor kinderen, jongeren, jongvolwassenen en hun families. Om kinderen, jongeren en gezinnen in hun dagelijkse leefomgeving te ondersteunen, is begeleiding ter plaatse van groot belang. Alleen op deze manier krijgen de hulpverleners een duidelijk en volledig beeld van hun leefomstandigheden. LOOP heeft voor deze missie een voertuig nodig.

Dankzij de donatie van Stichting proWIN en diverse andere stichtingen kan LOOP nu een nieuw voertuig aanschaffen.

2017: Kinderhulp

LOOP heeft zich tot taak gesteld kinderen en jongeren te ondersteunen die niet door hun biologische ouders kunnen worden verzorgd.

Wil jij ook helpen?

Je donatie komt aan!

Steun de proWIN stichting met je eigen donatie en stimuleer sociale projecten voor kinderen en jongeren.
Doneer nu
Gabi Winter, Curator