Elterninitiative krebskranker Kinder im Saarland e.V.

JuNa-project van het ouderinitiatief voor kinderen met kanker in Saarland: Het doel is jongeren de kans te geven ideeën uit te wisselen met andere ex-patiënten.

Donatiegala 2018: JuNa project

Het ouderinitiatief voor kinderen met kanker in Saarland is een paar jaar geleden gestart met het Jugendnachsorge project, kortweg JuNa-project. Van het ene op het andere moment beheerst de ziekte hun leven. Na ontslag uit het ziekenhuis realiseren ze zich vaak tot hun teleurstelling dat er veel veranderd is en dat ze helaas niet meer naadloos hun gewoontes van voor de behandeling kunnen hervatten. Het doel van het JuNa-project is om jongeren de kans te geven ongestoord en geheel vrijwillig met andere ex-patiënten te praten, ook over onderwerpen die ze niet met hun familie of behandelaars willen bespreken. Er zijn veel evenementen en excursies voor de jongeren, zoals een bezoek aan het Europapark, voetbalgolf, bioscoopbezoek of een barbecue.

Donatiegala 2018

2016: Liefdadigheidsfeest

Financiële steun voor de organisatie van een liefdadigheidsevenement ten bate van het ouderinitiatief voor kinderen met kanker in Saarland.

Wil jij ook helpen?

Je donatie komt aan!

Steun de proWIN stichting met je eigen donatie en stimuleer sociale projecten voor kinderen en jongeren.
Doneer nu
Gabi Winter, Curator