Förderverein KinderLeben e.V.

De ondersteuningsorganisatie KinderLeben e.V. biedt individuele hulp aan kinderen met een levensbeperkende ziekte of meervoudige handicap en hun familie.

2019 en 2016

De Förderverein KinderLeben e. V. werd opgericht in mei 2009 en is een erkende, non-profit en charitatieve instelling volgens §§ 51 ff AO. Het doel van de organisatie is individuele hulp te bieden aan kinderen en jongeren met een levensbedreigende ziekte en meervoudige handicaps, hun broers en zussen, ouders en naaste familieleden door materiële en financiële ondersteuning te bieden.

De getroffen families ontvangen steun in de vorm van de aanschaf van essentiële medische apparatuur, de financiering van belangrijke therapieën of in de vorm van een toelage voor de begrafenis van het overleden kind. Naast hulp voor terminaal zieke en ernstig zieke kinderen biedt de vereniging KinderLeben e. V. ook steun aan gezonde broers en zussen en ouders. Zij moeten in het dagelijks leven met een ziek familielid vaak op de achtergrond blijven; hun behoeften en wensen worden vaak over het hoofd gezien.

Door het organiseren van excursies zorgt de vereniging ervoor dat de kinderen, of ze nu gezond zijn of terminaal ziek, weer kunnen genieten van een leuke dag vol belevenissen en zich kunnen losmaken van hun moeilijke lot. Het huidige project van de Förderverein KinderLeben e. V. ondersteunt getroffen gezinnen in de kersttijd. Er worden hulppakketten gestuurd naar talrijke gezinnen met kinderen die lijden aan een levensbedreigende ziekte. Deze pakketten bevatten onder andere therapeutische hulpmiddelen ter bevordering van de motoriek, speelgoed voor de schaduwkinderen (broertjes en zusjes) en vooral basisvoedingsmiddelen. In de meeste gevallen ontbreken zelfs eenvoudige dingen zoals brood, pasta of rijst - om nog maar te zwijgen van vers fruit en verse groenten.

Wil jij ook helpen?

Je donatie komt aan!

Steun de proWIN stichting met je eigen donatie en stimuleer sociale projecten voor kinderen en jongeren.
Doneer nu
Gabi Winter, Curator